Sıra No | Öğrenme Çıktısı /Süreç Bileşeni /Kazanım |
Geliştirilmeli | Yeterli | İyi | Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
1 | Temel hareket becerilerini (yer değiştirme, nesne kontrol, dengeleme) yapar. | ||||
2 | İki ve daha fazla hareket becerisini içeren basit kurallı oyunları oynar. | ||||
3 | Ritim ve müzik eşliğinde hareket eder.
|
||||
4 | Kişisel ve genel alanını fark eder. | ||||
5 | Verilen bir dizi hareketi, temel hareket beceri gruplarından uygun olanla ilişkilendirir. | ||||
6 | Temel hareketleri yaparken dengesini sağlamak için stratejiler geliştirir. | ||||
7 | Oyunda kullanılan basit stratejileri tanımlar. |
Sıra No | Öğrenme Çıktısı /Süreç Bileşeni /Kazanım |
Geliştirilmeli | Yeterli | İyi | Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
1 | Görsel sanat çalışmalarını oluştururken uygulama basamaklarını ifade eder. | ||||
2 | Görsel sanat çalışmalarında farklı materyal, malzeme, gereç ve teknikleri kullanır. | ||||
3 | Duygu ve düşüncelerini görsel sanat çalışmasına yansıtır. | ||||
4 | Görsel sanat çalışmalarını temalardan, konulardan, fikirlerden, şiirlerden, hikâyelerden esinlenerek oluşturur. | ||||
5 | İki boyutlu yüzey üzerinde biçimleri düzenler. | ||||
6 | Görsel sanat çalışmasında figür-mekân ilişkisini ifade eder. | ||||
7 | Görsel sanat çalışmasında büyüklük-küçüklük ilişkilerini kullanır. | ||||
8 | Çevresindeki objeleri ve figürleri gözlemleyerek çizimlerini yapar. | ||||
9 | Üç boyutlu çalışma oluşturur. | ||||
10 | Görsel sanat çalışmasını oluştururken sanat elemanlarını kullanır. |
Sıra No | Öğrenme Çıktısı /Süreç Bileşeni /Kazanım |
Geliştirilmeli | Yeterli | İyi | Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
1 | Öğretmeni ve arkadaşlarıyla tanışabilme
a. Öğretmeni ve arkadaşları kendilerini tanıtırken onları etkin bir şekilde dinler. |
||||
2 | Öğretmeni ve arkadaşlarıyla tanışabilme
b. Öğretmenine ve arkadaşlarına kendisini tanıtırken sözlü ve sözsüz olarak etkileşim kurar. |
||||
3 | Okul ortamını tanıyabilme
|
||||
4 | Sınıf ve okul ortamında kurallara uygun davranabilme
a. Sınıf ve okul ortamındaki kuralları fark eder. |
||||
5 | Sınıf ve okul ortamında kurallara uygun davranabilme
b. Sınıf ve okul ortamında kurallara uygun davranışlar sergiler. |
||||
6 | Fiziksel özelliklerini ve temel duygularını açıklayabilme
|
||||
7 | Fiziksel özelliklerini ve temel duygularını açıklayabilme |
Sıra No | Öğrenme Çıktısı /Süreç Bileşeni /Kazanım |
Geliştirilmeli | Yeterli | İyi | Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
1 | Sağlıklı büyüme ve gelişme için yapması gerekenleri belirleyebilme | ||||
2 | Kişisel alanının sınırlarını belirleyebilme | ||||
3 | Temel trafik kurallarına uygun davranabilme | ||||
4 | Acil durumlarda yapılması gerekenleri belirleyebilme |
Sıra No | Öğrenme Çıktısı /Süreç Bileşeni /Kazanım |
Geliştirilmeli | Yeterli | İyi | Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
1 | Aile olmanın önemini fark edebilme | ||||
2 | Aile yaşamında nezaket ve görgü kurallarına uygun davranabilme | ||||
3 | Aile bireylerinin görev ve sorumluluklarını çözümleyebilme
a. Aile içindeki görev ve sorumlulukları belirler. |
||||
4 | Aile bireylerinin görev ve sorumluluklarını çözümleyebilme
b. Aile bireylerinin görev ve sorumluluklarını ilişkilendirir. |
Sıra No | Öğrenme Çıktısı /Süreç Bileşeni /Kazanım |
Geliştirilmeli | Yeterli | İyi | Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
1 | Hedefe ulaşmak için mesafeleri ve yönleri içeren yönergeleri çözümleyebilme. | ||||
2 | Nesnelerin eşliğini değerlendirebilme. |
Sıra No | Öğrenme Çıktısı /Süreç Bileşeni /Kazanım |
Geliştirilmeli | Yeterli | İyi | Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
1 | Rakamları ve 20'ye kadar olan sayıları (20 dâhil), niceliklerin büyüklüklerini temsil etmek için kullanabilme. | ||||
2 | Ögeleri dağınık veya düzenli bir şekilde bulunan bir nesne grubunu sayarken parçalar arasında ilişkileri çözümleyebilme. | ||||
3 | Nesnelerin sıra sayısını gösterebilme. | ||||
4 | İki niceliğin büyüklüğünü "çok", "daha çok", "az", "daha az" veya "eşit" terimleriyle karşılaştırabilme. | ||||
5 | 100' e kadar ileriye ve 20' den geriye doğru ritmik sayabilme. | ||||
6 | Artan veya azalan sayı ve şekil örüntülerini çözümleyebilme. | ||||
7 | Verilen bir çokluktaki ilişkilerden yararlanarak 20'ye kadar (20 dâhil) olan nesnelerin sayısını tahmin edebilme. |
Sıra No | Öğrenme Çıktısı /Süreç Bileşeni /Kazanım |
Geliştirilmeli | Yeterli | İyi | Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
1 | Standart olmayan uygun ölçme araçları ile nesnelerin uzunluğunu ve tartacağı kütlenin ölçüm sonuçlarını tahmin edebilme. |
Sıra No | Öğrenme Çıktısı /Süreç Bileşeni /Kazanım |
Geliştirilmeli | Yeterli | İyi | Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
1 | Ortama uygun müzik dinleme ve yapma kurallarını uygular. | ||||
2 | İstiklâl Marşı' nı saygıyla dinler. | ||||
3 | Çevresindeki doğal ve yapay ses kaynaklarını ayırt eder. | ||||
4 | Çevresinde duyduğu sesleri taklit eder. | ||||
5 | Çevresinde kullanılan çalgıları tanır. | ||||
6 | Düzenli ve düzensiz sesleri birbirinden ayırt eder. | ||||
7 | Ses ve nefes çalışmaları yapar. | ||||
8 | Öğrendiği müzikleri birlikte seslendirir. | ||||
9 | Vücudunu ritim çalgısı gibi kullanır. | ||||
10 | Belirli gün ve haftalarla ilgili müzik etkinliklerine katılır. | ||||
11 | Müzik çalışmalarını sergiler. |
Sıra No | Öğrenme Çıktısı /Süreç Bileşeni /Kazanım |
Geliştirilmeli | Yeterli | İyi | Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
1 | Müzik çalışmalarını gerçekleştirdiği ortamı tanır. | ||||
2 | Çevresindeki varlıkları hareket hızlarıyla ayırt eder. | ||||
3 | Müziklere uygun hızda hareket eder. |
Sıra No | Öğrenme Çıktısı /Süreç Bileşeni /Kazanım |
Geliştirilmeli | Yeterli | İyi | Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
1 | Dinledikleri/izledikleri ile ilgili anlam oluşturabilme
b. Dinlediği sesin kaynağını tahmin eder. |
||||
2 | Dinlediklerini/izlediklerini çözümleyebilme
a. Doğal ve yapay ses kaynaklarından çıkan sesleri ayırt eder. |
||||
3 | Yazılı anlatım becerilerini yönetebilme
a. Yazma materyalini kurala uygun kullanır. |
||||
4 | Yazılı anlatım becerilerini yönetebilme
b. Boyama ve çizgi çalışmaları yapar. |
Sıra No | Öğrenme Çıktısı /Süreç Bileşeni /Kazanım |
Geliştirilmeli | Yeterli | İyi | Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
1 | Dinleme/izlemeyi yönetebilme
a. Verilen görseller arasından öğrendiği sesin geçtiği görseli/görselleri seçer. c. Dinleme kurallarına uygun olarak dinler. ç. Dinleme esnasında konuşmaya dâhil olmak için uygun zamanda söz alır. |
||||
2 | Dinledikleri/izledikleri ile ilgili anlam oluşturabilme ve Dinlediklerini/izlediklerini çözümleyebilme
a. Sese karşılık gelen sembolü/harfi tanır. b. Seslere karşılık gelen sembolleri/harfleri ayırt eder. d. Dinlediği sesin bulunduğu sözcüklere örnekler verir. |
||||
3 | Dinledikleri/izledikleri ile ilgili anlam oluşturabilme ve Dinlediklerini/izlediklerini çözümleyebilme
c. Görselden/görsellerden hareketle dinleyeceği/izleyeceği metin hakkında tahminde bulunur. ç. Dinlediklerini yaşantı ve ön bilgileriyle karşılaştırarak çıkarımda bulunur. f. Dinlediklerinde/izlediklerinde geçen olayların sonrası hakkında tahminde bulunur. c. Dinlediği/izlediği metnin konusunu bulur. |
4 | Konuşmalarında içerik oluşturabilme ve Konuşma kurallarını uygulayabilme
a. Ön bilgilerinden hareketle dinlediği sesin içinde geçtiği sözcükler hakkında konuşur. b. Dinlediği/izlediği metni anlatır. a. Öğrendiği ses, hece, sözcük, cümleleri işitilebilir bir ses düzeyinde söyler. c. Dinlediğini/izlediğini telaffuza dikkat ederek anlatır. |
||||
5 | Okuma sürecini yönetebilme
a. Harf ve heceleri doğru seslendirir. b. Sözcükleri doğru okur. ç. Telaffuza dikkat ederek okur. d. Öğrendiği ses, hece, sözcük, cümleleri işitilebilir bir ses düzeyinde okur. |
||||
6 | Yazılı anlatım becerilerini yönetebilme ve Yazılarında içerik oluşturabilme
a. Yazma materyalini kurala uygun kullanır. c. Hece, sözcük ve cümleler yazar. a. Görsellerle ilgili sözcük ve cümleler yazar. |
||||
7 | Yazma kurallarını uygulayabilme
b. Harfleri temel formuna ve yazım yönlerine göre yazar. c. Rakamları temel formuna ve yazım yönlerine göre yazar. ç. Harf, sözcük ve cümleler arasında uygun boşluk bırakır. d. Harflerin büyük yazılışını yerinde kullanır. ı. Büyük harfleri kuralına uygun yazar. k. Yazılarında noktalama işaretlerini (nokta, kesme işareti, soru işareti, virgül, ünlem) kuralına uygun kullanır. |
Sıra No | Öğrenme Çıktısı /Süreç Bileşeni /Kazanım |
Geliştirilmeli | Yeterli | İyi | Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
1 | Dinleme/izlemeyi yönetebilme
a. Verilen görseller arasından öğrendiği sesin geçtiği görseli/görselleri seçer. c. Dinleme kurallarına uygun olarak dinler. ç. Dinleme esnasında konuşmaya dâhil olmak için uygun zamanda söz alır. |
||||
2 | Dinledikleri/izledikleri ile ilgili anlam oluşturabilme ve Dinlediklerini/izlediklerini çözümleyebilme
a. Sese karşılık gelen sembolü/harfi tanır. d. Dinlediği sesin bulunduğu sözcüklere örnekler verir. b. Seslere karşılık gelen sembolleri/harfleri ayırt eder. |
||||
3 | Dinledikleri/izledikleri ile ilgili anlam oluşturabilme ve Dinlediklerini/izlediklerini çözümleyebilme
c. Görselden/görsellerden hareketle dinleyeceği/izleyeceği metin hakkında tahminde bulunur. ç. Dinlediklerini yaşantı ve ön bilgileriyle karşılaştırarak çıkarımda bulunur. f. Dinlediklerinde/izlediklerinde geçen olayların sonrası hakkında tahminde bulunur. c. Dinlediği/izlediği metnin konusunu bulur. |
||||
4 | Konuşmalarında içerik oluşturabilme ve Konuşma kurallarını uygulayabilme
a. Ön bilgilerinden hareketle dinlediği sesin içinde geçtiği sözcükler hakkında konuşur. b. Dinlediği/izlediği metni anlatır. a. Öğrendiği ses, hece, sözcük, cümleleri işitilebilir bir ses düzeyinde söyler. c. Dinlediğini/izlediğini telaffuza dikkat ederek anlatır. |
||||
5 | Okuma sürecini yönetebilme
a. Harf ve heceleri doğru seslendirir. b. Sözcükleri doğru okur. ç. Telaffuza dikkat ederek okur. d. Öğrendiği ses, hece, sözcük, cümleleri işitilebilir bir ses düzeyinde okur. |
||||
6 | Yazılı anlatım becerilerini yönetebilme ve Yazılarında içerik oluşturabilme
a. Yazma materyalini kurala uygun kullanır. c. Hece, sözcük ve cümleler yazar. a. Görsellerle ilgili sözcük ve cümleler yazar. |
7 | Yazma kurallarını uygulayabilme
b. Harfleri temel formuna ve yazım yönlerine göre yazar. c. Rakamları temel formuna ve yazım yönlerine göre yazar. ç. Harf, sözcük ve cümleler arasında uygun boşluk bırakır. d. Harflerin büyük yazılışını yerinde kullanır. ı. Büyük harfleri kuralına uygun yazar. k. Yazılarında noktalama işaretlerini (nokta, kesme işareti, soru işareti, virgül, ünlem) kuralına uygun kullanır. |
Sıra No | Öğrenme Çıktısı /Süreç Bileşeni /Kazanım |
Geliştirilmeli | Yeterli | İyi | Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
1 | Dinleme/izlemeyi yönetebilme
a. Verilen görseller arasından öğrendiği sesin geçtiği görseli/görselleri seçer. c. Dinleme kurallarına uygun olarak dinler. ç. Dinleme esnasında konuşmaya dâhil olmak için uygun zamanda söz alır. |
||||
2 | Dinledikleri/izledikleri ile ilgili anlam oluşturabilme ve Dinlediklerini/izlediklerini çözümleyebilme
a. Sese karşılık gelen sembolü/harfi tanır. d. Dinlediği sesin bulunduğu sözcüklere örnekler verir. b. Seslere karşılık gelen sembolleri/harfleri ayırt eder. |
||||
3 | Dinledikleri/izledikleri ile ilgili anlam oluşturabilme ve Dinlediklerini/izlediklerini çözümleyebilme
c. Görselden/görsellerden hareketle dinleyeceği/izleyeceği metin hakkında tahminde bulunur. ç. Dinlediklerini yaşantı ve ön bilgileriyle karşılaştırarak çıkarımda bulunur. f. Dinlediklerinde/izlediklerinde geçen olayların sonrası hakkında tahminde bulunur. c. Dinlediği/izlediği metnin konusunu bulur. |
4 | Konuşmalarında içerik oluşturabilme ve Konuşma kurallarını uygulayabilme
a. Ön bilgilerinden hareketle dinlediği sesin içinde geçtiği sözcükler hakkında konuşur. b. Dinlediği/izlediği metni anlatır. g. Dinlediklerini, izlediklerini veya okuduklarını kendi cümleleriyle ifade eder. a. Öğrendiği ses, hece, sözcük, cümleleri işitilebilir bir ses düzeyinde söyler. c. Dinlediğini/izlediğini telaffuza dikkat ederek anlatır. |
||||
5 | Okuma sürecini yönetebilme
a. Harf ve heceleri doğru seslendirir. b. Sözcükleri doğru okur. c. Basit ve kısa cümleleri doğru okur. ç. Telaffuza dikkat ederek okur. d. Öğrendiği ses, hece, sözcük, cümleleri işitilebilir bir ses düzeyinde okur. |
||||
6 | Yazılı anlatım becerilerini yönetebilme ve Yazılarında içerik oluşturabilme
a. Yazma materyalini kurala uygun kullanır. c. Hece, sözcük ve cümleler yazar. a. Görsellerle ilgili sözcük ve cümleler yazar. |
||||
7 | Yazma kurallarını uygulayabilme
b. Harfleri temel formuna ve yazım yönlerine göre yazar. ç. Harf, sözcük ve cümleler arasında uygun boşluk bırakır. d. Harflerin büyük yazılışını yerinde kullanır. ı. Büyük harfleri kuralına uygun yazar. k. Yazılarında noktalama işaretlerini (nokta, kesme işareti, soru işareti, virgül, ünlem) kuralına uygun kullanır. |
Sıra No | Öğrenme Çıktısı /Süreç Bileşeni /Kazanım |
Geliştirilmeli | Yeterli | İyi | Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
1 | Dinleme/izlemeyi yönetebilme a. Verilen görseller arasından öğrendiği sesin geçtiği görseli/görselleri seçer. c. Dinleme kurallarına uygun olarak dinler. ç. Dinleme esnasında konuşmaya dâhil olmak için uygun zamanda söz alır. |
||||
2 | Dinledikleri/izledikleri ile ilgili anlam oluşturabilme ve Dinlediklerini/izlediklerini çözümleyebilme
a. Sese karşılık gelen sembolü/harfi tanır. d. Dinlediği sesin bulunduğu sözcüklere örnekler verir. b. Seslere karşılık gelen sembolleri/harfleri ayırt eder. |
||||
3 | Dinledikleri/izledikleri ile ilgili anlam oluşturabilme ve Dinlediklerini/izlediklerini çözümleyebilme
c. Görselden/görsellerden hareketle dinleyeceği/izleyeceği metin hakkında tahminde bulunur. ç. Dinlediklerini yaşantı ve ön bilgileriyle karşılaştırarak çıkarımda bulunur. f. Dinlediklerinde/izlediklerinde geçen olayların sonrası hakkında tahminde bulunur. c. Dinlediği/izlediği metnin konusunu bulur. |
||||
4 | Dinleme/izleme sürecini değerlendirebilme
c. Dinlemesindeki/izlemesindeki uygun davranışlarını sonraki dinlemelerine aktarır |
||||
5 | Konuşmalarında içerik oluşturabilme ve Konuşma kurallarını uygulayabilme
a. Ön bilgilerinden hareketle dinlediği sesin içinde geçtiği sözcükler hakkında konuşur. b. Dinlediği/izlediği metni anlatır. g. Dinlediklerini, izlediklerini veya okuduklarını kendi cümleleriyle ifade eder. a. Öğrendiği ses, hece, sözcük, cümleleri işitilebilir bir ses düzeyinde söyler. c. Dinlediğini/izlediğini telaffuza dikkat ederek anlatır. |
6 | Okuma sürecini yönetebilme
a. Harf ve heceleri doğru seslendirir. b. Sözcükleri doğru okur. c. Basit ve kısa cümleleri doğru okur. ç. Telaffuza dikkat ederek okur. d. Öğrendiği ses, hece, sözcük, cümleleri işitilebilir bir ses düzeyinde okur. |
||||
7 | Yazılı anlatım becerilerini yönetebilme ve Yazma kurallarını uygulayabilme (b. Harfleri temel formuna ve yazım yönlerine göre yazar.
c. Hece, sözcük ve cümleler yazar. ç. Harf, sözcük ve cümleler arasında uygun boşluk bırakır. d. Harflerin büyük yazılışını yerinde kullanır. ı. Büyük harfleri kuralına uygun yazar. k. Yazılarında noktalama işaretlerini (nokta, kesme işareti, soru işareti, virgül, ünlem) kuralına uygun kullanır. |
Öğrenme Çıktısı /Süreç Bileşeni | Düşük Düzeyde Yansıtıyor | Orta Düzeyde Yansıtıyor | Yüksek Düzeyde Yansıtıyor | Çok Yüksek Düzeyde Yansıtıyor |
---|---|---|---|---|
İhtiyaçlarını (sosyal, duygusal veya akademik) tanımlar. | ||||
Tüm duygularını tanıyarak rahatlıkla ifade eder. | ||||
Düşüncelerini rahatlıkla ifade eder. | ||||
Kişisel özelliklerinin (ilgileri, yetenekleri, kişilik özellikleri vb.) farkındandır. | ||||
Güçlü yönlerinin farkındadır |
Öğrenme Çıktısı /Süreç Bileşeni | Düşük Düzeyde Yansıtıyor | Orta Düzeyde Yansıtıyor | Yüksek Düzeyde Yansıtıyor | Çok Yüksek Düzeyde Yansıtıyor |
---|---|---|---|---|
Duygularını durumsal bağlama uygun biçimde ifade eder. | ||||
Yoğun duygular (coşku, heyecan, öfke, hayal kırıklığı vb.) yaşadığında kendisini düzenler. | ||||
Öğrenmeye isteklidir. | ||||
Verilen görevi belirlenen sürede tamamlar. | ||||
Akademik zorluklarla karşılaştığında çözüm yolları arar. | ||||
Sosyal yaşamında zorluklarla karşılaştığında uygun baş etme yöntemleri kullanır. |
Öğrenme Çıktısı /Süreç Bileşeni | Düşük Düzeyde Yansıtıyor | Orta Düzeyde Yansıtıyor | Yüksek Düzeyde Yansıtıyor | Çok Yüksek Düzeyde Yansıtıyor |
---|---|---|---|---|
Başkaları ile olumlu ilişkiler kurar. | ||||
Akranlarıyla işbirliği yapar. | ||||
İstemediği ya da rahatsız olduğu durumlarda hayır diyebilir. | ||||
İhtiyacı olduğunda yardım isteyebilir. | ||||
İlişkilerde yaşadığı sorunları çözmek için çabalar. |
Öğrenme Çıktısı /Süreç Bileşeni | Düşük Düzeyde Yansıtıyor | Orta Düzeyde Yansıtıyor | Yüksek Düzeyde Yansıtıyor | Çok Yüksek Düzeyde Yansıtıyor |
---|---|---|---|---|
Başkalarına yardım eder. | ||||
Bireysel farklılıklara (bedensel özellikler, cinsiyet, düşünce, engellilik vb.) saygı duyar. | ||||
Doğayı korumaya özen gösterir. | ||||
Okulunu ve sınıfını temiz tutar. | ||||
Okulun araç gereçlerini (akıllı tahta, sıra, masa, musluklar, çöp kutuları vb.) kullanırken özenlidir. |
Öğrenme Çıktısı /Süreç Bileşeni | Düşük Düzeyde Yansıtıyor | Orta Düzeyde Yansıtıyor | Yüksek Düzeyde Yansıtıyor | Çok Yüksek Düzeyde Yansıtıyor |
---|---|---|---|---|
Yeni şeyler denemeyi sever. | ||||
Okul ortamında karşılaştığı problemleri çözmek için sorumluluk alır. | ||||
Farklı durumlara kolayca uyum sağlayabilir. | ||||
Sınıf içi uygulamalarda adil olmaya duyarlıdır. | ||||
Başkalarına zarar veren davranışlardan uzak durur. |